۲۶ دی ۱۳۸۶، ۱۳:۵۱

انتشار زندگینامه تام کروز خشم کلیسای ساینتولوژی را برانگیخت

انتشار زندگینامه تام کروز خشم کلیسای ساینتولوژی را برانگیخت

با وجود اعتراضهای شدید کلیسای ساینتولوژی به انتشار زندگینامه "تام کروز" این اثر از دیروز وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "تام کروز؛ زندگینامه غیرمجاز" نوشته "اندرو مورتون" سیمایی زشت و غیراخلاقی از تام کروز به تصویر کشیده که توصیفات و وقایع نگاری درون آن - که بازیگر سرشناس هالیوود را فردی لاابالی و غیرمذهبی نشان می دهد - خشم کلیسای ساینتولوژی آمریکا را برانگیخته است.

کلیسای ساینتولوژی (علم شناسی) آمریکا پیش از انتشار کتاب، آن را اثری "متعصبانه و بی حیثیت که جز دروغ چیزی در آن نیست" توصیف کرده بود. این کلیسا با صدور بیانیه ای بلند، کتاب را متهم به درج مطالب دروغ و کذب کرده و از نویسنده خواسته است تا درخصوص نوشته های خود دلیل و مدرک ارائه دهد؛ این در حالی است که مورتون از ارائه هرگونه توضیح و مدرک سر باز زده است.

اندرو مورتون - روزنامه نگار نیویورک تایمز - تاکنون چندین زندگینامه نوشته و منتشر کرده و اسرار زندگی بسیاری از افراد مشهور از جمله پرنسس دایانا را فاش کرده است. او در این کتاب تام کروز را فردی همجنس باز معرفی کرده است. اما کلیسای مزبور او را فردی پایبند به مذهب دانسته و عنوان کرده که مراسم ازدواج او با نیکول کیدمن هم در کلیسا انجام شده است.

البته کلیسای ساینتولوژی نیز بعضا در معرض اتهام بوده است که با تظاهر به اینکه در قالب یک کلیسا فعالیت دارد، دنبال پول درآوردن است؛ اتهامی که این گروه به شدت آن را رد می کند. ظاهرا تام کروز نیز پیرو مرام این کلیساست و پیشتر بواسطه همین گرایشات برای بازی در فیلم "ولکری" با اعتراض آلمانی ها مواجه شد. یوزف یونگ وزیر دفاع آلمان در این باره گفته بود به خاطر عضویت تام کروز در کلیسای ساینتولوژی و تا زمانی که قرار باشد او نقش سرهنگ کلاوس شنک گراف فن اشتوفنبرگ - قهرمان فیلم فوق - را بازی کند، فیلمسازان اجازه فیلمبرداری در هیچ یک از پایگاه های نظامی این کشور را ندارند.

یکی از دلایل اعتراض به ساینتولوژی آن چیزی است که از نوشته های ال. ران هابارد، موسس این کلیسا برداشت می شود. او دنیا را به شخصیتهای "اجتماعی" و "ضداجتماعی" تقسیم کرده است.

"تام کروز؛ زندگینامه غیرمجاز" در 352 صفحه از سوی انتشارات سنت مارتین پرس منتشر شده است. 

کد خبر 622462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha